Esu Kristina, šios iniciatyvos autorė. Užaugau Alytuje ir mokykloje dalyvavau ne vienoje matematikos olimpiadoje. Siekiu, kad kuo daugiau vaikų mažesniuose Lietuvos miestuose ir miesteliuose būtų motyvuojami domėtis matematika ir nebijotų išmėginti savo jėgas įvairių mokslo šakų olimpiadose.

Matematika lydėjo mane visą gyvenimą, o tam ypač didelę įtaką turėjo tai, kad domėtis šiuo mokslu buvau skatinama jau mokykloje. Dabar siekiu, kad vaikų domėjimasis matematika ir kitomis mokslo šakomis nemažėtų ir šiuo tikslu įkūriau mūsų fondą.

Pirmuosius aštuonerius metus mokiausi Alytaus Šaltinių progimnazijoje, kur man ypač daug motyvacijos suteikė matematikos mokytoja Angelė Grigonienė. Vėliau mokiausi Kauno technologijos universiteto gimnazijoje, o tokią galimybę turėjau dėl vieno iš šios mokyklos įkūrėjų, matematiko Bronislovo Burgio sumanymo remti vaikus iš mažų miestelių. Šio pedagogo idėja suteikia galimybę vaikams atvykti mokytis į Kauną ir gauti kokybiškesnį išsilavinimą, taip pat prisijungti prie moksleivių bendruomenės, kuri verda noru tobulėti. Pavyzdžiui, aš dalyvaudavau popamokiniuose matematikos būreliuose, kuriuos organizuodavo patys moksleiviai, neretai dalyvaudavę ir pasaulinio lygio olimpiadose. Taip jie dalindavosi žiniomis su kitais mokiniais, kurdami glaudžią bendruomenę.

Baigusi mokyklą studijavau matematiką Edinburgo universitete, kuriame įgijau bakalauro ir magistro laipsnius, vėliau dar vienas matematikos magistro studijas baigiau Kembridžo universitete. Daktaro laipsnį gavau Londono karališkajame koledže (King’s College London), taip pat dėsčiau Paryžiaus Dauphine’o (Paris Dauphine) universiteto Londono padalinyje, o šiuo metu dirbu investiciniame banke „Morgan Stanley“.

Mano siekis – sudaryti vaikams kuo geresnes sąlygas tobulėti moksle ir būti tikriems, kad šį tikslą galima pasiekti gyvenant ir mažesniame miestelyje. Taip pat noriu stiprinti bendruomenę, kuri supranta, kaip svarbu šiais laikais yra ugdyti vaikus.

Remkime vaikus, kurie domisi mokslu!

Esu Angelė Grigonienė, Alytaus Šaltinių progimnazijos mokytoja. Mokydama vaikus matematikos siekiu, kad jie ne tik suprastų matematikos naudą ir svarbą, tačiau taip pat išmoktų atrasti matematikos dėsnius, pastebėti, kaip jie veikia mus supančiame pasaulyje. Matematika yra nepaprastai graži ir mes, mokytojai, privalome padėti visiems mokiniams suprasti jos grožį. Todėl svarbu mokykloje atrasti talentingus mokinius, juos skatinti ir supažindinti su kuo įdomesniais iššūkiais.

Esu dėkinga Kristinai ir Aidai už puikią iniciatyvą skatinti ir motyvuoti mokinius domėtis matematika, kitomis mokslo sritimis. Žaviuosi savo buvusių mokinių sumanymu sukurti aktyvią mokytojų ir mokinių bendruomenę. Linkiu mums visiems sėkmės!

Matematikos grožis

Esu Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos matematikos ir informacinių technologijų mokytoja Asta Grimalauskienė . Šių dalykų mokau jau 25 metus, todėl esu sukaupusi nemažai patirties.

Pastebėjusi gabius mokinius, skatinu juos įdomiomis užduotimis, sukuriu naujų iššūkių, nes įprasta mokymo(si) programa tokiems mokiniams dažnai būna nuobodi. Taip padedu didinti jų motyvaciją, smalsumą ir savo vertės suvokimą. Suprantu, kad mokymosi procesas yra pakankamai trapus, jo metu reikalingas sistemingumas, todėl mylintiems matematiką mokiniams skiriu papildomo laiko ir jėgų. Kodėl? Nes man rūpi šių vaikų ateitis.

Dažnai išgirstu klausimų, kodėl mokiniai turėtų dalyvauti olimpiadose, konkursuose ir panašiuose renginiuose. Juk galima rasti įdomesnės veiklos nei kelias valandas spręsti uždavinius. Žinau, kad vieni tai daro dėl tėvų, kiti – prašomi mokytojų, dar kiti – dėl pažymių ir tik nedidelė dalis – dėl tobulėjimo, dėl savęs. Paaugliams itin sunku suprasti savo dabartinės veiklos vertę ilguoju laikotarpiu. Finansinės skatinamosios priemonės, mano nuomone, yra labai svarbus elementas, padrąsinantis mokytis, stengtis, domėtis, analizuoti, pasukti galvą. Kristinos iniciatyva, kuria siekiama motyvuoti jaunus gabius žmones, yra labai sveikintina veikla.

Manau, kad mūsų bendras darbas ir papildomas dėmesys talentingiems mokiniams gali pagerinti švietimo situaciją ne tik atskirose mokyklose ar miestuose, bet ir visoje šalyje. Džiaugiuosi, galėdama prisidėti prie šios veiklos, pasiūlyti savo patirtį, idėjas ir energiją.

Mokytojo svarba ugdant smalsumą

Mano vardas Aida, esu viena iš šios iniciavos savanorių. Savo šaknis sieju su Alytumi, o seną meilę mokslui – su matematika. Besimokydamos Alytuje su Kristina iš pradžių nelabai sutarėme –tačiau penktoje klasėje mus suartino bendras pomėgis – matematika.

Niekada nebūčiau pradėjusi bandyti savo jėgų olimpiadose, jeigu ne mokytoja Angelė Grigonienė – pastebėjusi susidomėjimą, ji mane ugdė, drąsino ir skatino dirbti papildomai. O kai Kristina pasiūlė kartu pabandyti įstoti į Kauno technologijos universiteto gimnaziją, jaučiau, kad galiu tai padaryti, nes mokytoja Grigonienė jau buvo pripratinusi mus prie iššūkių.

Todėl manau, kad mokyklos bendraminčių bendruomenė ir mokytojų skatinimas yra nepaprastai svarbūs siekiant brandos ir mokantis priimti sprendimus. Labai noriu prisidėti kuriant aktyvią mokinių bendruomenę, kurioje bus ugdomas jų savarankiškumas, iniciatyvumas ir galbūt net pilietiškumas, o svarbiausia – kad jie galės tai daryti miestuose ir miesteliuose, kuriuose gyvena.

Mažas miestelis neturi būti laikomas kliūtimi